27/03/2024
La Biblioteca La Bòbila fa 25 anys!
Avui, 27 de març, fa vint-i-cinc anys que #BiblaBòbila va obrir portes!!!

Aquesta setmana la Biblioteca La Bòbila celebra el seu 25è aniversari. Un quart de segle que ha convertit aquest equipament en un dels principals punts de trobada social i cultural de Pubilla Cases però també de barris veïns com Can Serra o Can Vidalet, a Esplugues.

Amb les seves dues plantes, la biblioteca ofereix serveis com una secció infantil o aules d’estudi. A més, promou diverses activitats, com clubs de lectura per a grans i petits, tallers o grups de conversa en diversos idiomes

Però l’autèntica essència de la Biblioteca La Bòbila en aquests 25 anys de vida ha estat, sens dubte, la seva aposta per la novel·la negra i policíaca.

Per Ilumi Ramos, directora de l’equipament, “la Biblioteca La Bòbila és un referent a nivell nacional i fins i tot internacional perquè tenim títols de gènere negre que no té ningú més. També tenim obres que no té ningú en d’altres idiomes, com en anglès, alemany, italià o francès. Tenim un fons molt potent”.

Més enllà del seu fons, el gènere negre impregna bona part de l’activitat de la biblioteca, amb publicacions pròpies i blogs a internet o cicles de cinema. La Bòbila també organitza, conjuntament amb l’Ajuntament, el Premi de novel·la negra LH Confidencial i participa en el BCNegra, el festival de novel·la negra de Barcelona.

Des de la biblioteca esperen que la seva especialització en el gènere negre i policíac pugui seguir creixent encara més després de 25 anys.

Així, la seva directora assegura que “ens agradaria tenir una tercera planta dedicada exclusivament a la novel·la negra. Esperem que sigui possible perquè tenim un projecte de renovació que volem que sigui funcional. En aquests anys l’equipament ha envellit i les noves biblioteques es fan d’una altra manera”.

Precisament, en aquest 25è aniversari la biblioteca obrirà un procés participatiu amb entitats del barri per definir com ha de ser l’equipament del futur. Els infants també hi podran dir la seva amb dibuixos de com voldrien que fos l’equipament.