06/03/2024
Setmana Mundial del Cervell 2024
Setmana de l'11 al 15 de març

Des de l'any 2012, cap a la segona setmana del mes de març, col·laborem  amb una programació especial a la Setmana Mundial del Cervell (Brain Awareness Week BAW), la campanya mundial per augmentar la consciència pública sobre els avenços i beneficis de la investigació del cervell . És una iniciativa de la fundació DANA, amb seu a Nova York, que uneix els esforços d’universitats, hospitals, grups de defensa dels pacients, associacions professionals, agències governamentals, organitzacions de serveis i altres associacions.

Aquest any a L’Hospitalet us proposem diverses activitats:

• Dimarts, 12 de març a les 19h, al Centre Cultural Sant Josep

Conferència: Penso, menjo... i existeixo: microbiota i cervell. A càrrec de Cristina Sáez Torres és periodista especialitzada en ciència i salut

• Dimecres, 13 de març a les 12h, a la Biblioteca Central Tecla Sala

Conferència: Adicciones y cerebro. Impacto del proceso adictivo en el proceso de desarrollo. A càrrec de Lucero Munguía, doctora en psicología clínica y de la salud por la Universidad Autónoma de Barcelona.

Conferència adreçada a alumnes d'ESO. Cal  inscripció prèvia.

• Dimecres, 13 de març a les 19h, al Centre Cultural Sant Josep

Conferència: Malaltia, Cervell...i medi ambient? EL CAS I RECERCA SOBRE L'ELA. A càrrec de Mónica Povedano. Metge del servei de neurologia de l'Hospital de Bellvitge, ocupa la jefatura de Secció de Neurofisiologia i la coordinació de la Unitat Funcional de Motoneurona.

• Dijous, 14 de març a les 19h, al Centre Cultural Sant Josep

Presentació de llibre: La ciencia de la memoria: el fascinante modo en que nuestro cerebro aprende y recuerda, de Mara Dierssen.

Mara Dierssen ens desvela com aprèn el nostre cervell a partir de les darreres investigacions en psicologia i neurociència i analitza què és l'aprenentatge, l'educació en l'era del coneixement, la matèria de la que estan fets els aprenentatges, el cervell plàstic, etc..

Mara Dierssen (MD, PhD) és llicenciada en  Medicina (1985) i doctora en Neurobiologia per la Universidad de Cantabria en 1989. Lidera el grupo de Neurobiologia Celular i de Sistemes del Pen el Centro de Regulación Genómica (CRG) de Barcelona.

Més informació a: http://pessicsdciencia.blogspot.com.es/