27/05/2020 15:00:00
Suport unànime de l’Ajuntament de L’Hospitalet als treballadors i a les treballadores de Nissan
Tots els grups validen el document que recull les 65 mesures adoptades per l’Ajuntament de L’Hospitalet davant la Covid-19

El Ple municipal ha aprovat una declaració institucional de suport als treballadors i a les treballadores de Nissan, impulsada per CCOO i UGT, i que ha comptat amb el suport unànime de tots els grups polítics. El text recull “el total suport als treballadors i a les treballadores de Nissan, que, des del 4 de maig del 2020, es troben en vaga indefinida per la incertesa a què s’enfronten davant el possible cessament de l’activitat industrial de Nissan als centres de treball de la Zona Franca (Barcelona), Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca”.

La declaració insta els governs de la Generalitat i de l’Estat “a promoure totes les accions necessàries per interpel·lar la direcció de Nissan perquè mantingui actives les plantes de fabricació de Nissan i l’ocupació que en depèn”.

El text també observa amb preocupació “les conseqüències que una mesura tan dura pot comportar per al conjunt de proveïdores i empreses auxiliars que treballen per a Nissan i que afecta més de 20.000 treballadors i treballadores a Catalunya, molts dels quals són veïns i veïnes de la ciutat”, i recorda que “el sector de l’automoció és un motor important de l’economia, amb teixit industrial que genera riquesa i dona feina a centenars de milers de treballadors i treballadores a Catalunya”.

Finalment, el text demana a la direcció de Nissan “que es replantegi les seves possibles decisions dràstiques i exigeix una solució que permeti el manteniment de l’ocupació, tant directa com indirecta, del conjunt de persones treballadores, ateses les enormes conseqüències socials que pot tenir al territori”.

D’altra banda, tots els grups polítics municipals han donat suport a les 65 mesures adoptades per l’Ajuntament de L’Hospitalet davant la Covid-19, amb l’objectiu de contribuir a detenir la pandèmia, protegir els col·lectius més vulnerables, garantir els serveis essencials a la ciutadania i fer complir el Reial decret 463/2020 respecte al confinament de persones i control d’activitats. L’alcaldessa Núria Marín ha remarcat la importància d’avançar plegats i “sumar un gran pacte no només entre les forces polítiques, sinó de tota la ciutat, que posi en el centre les persones i el seu benestar”.

El Ple s'ha sumat al dol oficial fins el 5 de juny que el govern espanyol ha decretat a tot l’Estat per les víctimes mortals de la pandèmia de coronavirus.

Finalment, el Ple s’ha donat per assabentat d’uns canvis efectuats a la divisió administrativa de l’Ajuntament. Així, la coordinació i la gestió relacionades amb el temps lliure dels esplais i els agrupaments, que actualment estan assignades a l’Àrea d’Innovació i Cultura, passen a l’Àrea d’Educació, Esports i Joventut, dins de l’apartat de Joventut.

Pel que fa a l’impuls, el seguiment i la coordinació del programa del Districte Cultural, s’han integrat dins de l’Àrea d’Innovació i Cultura, a l’apartat d’Innovació.