31/10/2023
Baixos Fons BSO, exposició i xerrada, a la Biblioteca La Bòbila

Una excursió pels sons, balls i  paissatges dels baixos fons barcelonins dels anys 50 i 60. Amb aquest propòsit arrenca, el dissabte 4 de novembre a la Biblioteca la Bòbila de L'Hospitalet, Baixos Fons BSO. Organitzada pel periodista Joaquim Noguero i l'escriptor i periodista Alberto Valle, es tracta d'una exposició que vol servir de recorregut sentimental pels carrers, night clubs i sales de ball d'aquella Ciutat Comtal atrapada entre els rigors del franquisme i un cosmopolitisme incipient a base de turistes accidentals, marins de la Sisena Flota i artistes i dolentes que poblaven els carrers del seu Districte Cinquè.

Per a la inauguració, s'ha organitzat una taula rodona  aquest dissabte dia 4 de novembre, a partir de les 11 del matí,  amb dos dels protagonistes d'aquella Banda Sonora urbana: Frank Dubé, polifacètic músic, compositor i actor que, va anar a principis dels 60, director musical de la mítica sala Kit Kat del carrer Escudellers, i Pere Ferré, pianista de jazz, degà de l'escena barcelonina en aquell Jamboree que obria en 1960 a la Plaça Reial. Al costat d'ells, estaran Jordi Pujol Baulenas, fundador i director del segell Fresh Sound Rècords i autor de l'imprescindible Jazz a Barcelona 1920-1965 i Xavier Theros, historiador, escriptor, antropòleg, periodista i poeta profund coneixedor dels baixos fons de la Barcelona de l'època, autor de llibres tan necessaris com La Sisena Flota a Barcelona, Barcelona a cau d'orella o Vida i miracles de la Plaça Reial, entre altres.

L'exposició es podrà veure a la Biblioteca la Bòbila fins al 23 de novembre i comptarà amb material cedit pel col·leccionista i DJ Eduardo Domingo, de Discos Redondos, a més de comptar amb l'aportació de l'artista Maria Picassó i del cal·lígraf Liubov Kavelich.