15/11/2018
L’Hospitalet participa en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus
Del 17 al 25 de novembre, es faran activitats als parcs de les Planes, Can Buxeres i Bellvitge per fomentar-ne la reducció, la reutilització i el reciclatge

La ciutat incrementa un 23% la recollida selectiva de paper i cartró, un 12% la de vidre i un 12% la d’envasos

L’Hospitalet participa, del 17 al 25 de novembre, en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, amb l’organització de diverses iniciatives que tenen com a objectiu fomentar-ne la reducció, la reutilització i el reciclatge, “les tres R”. Aquest any, la Setmana té com a lema “Time to detox!” i posa l’accent en els residus perillosos —explosius, inflamables o tòxics—, que en l’àmbit de la Unió Europea suposen la generació de 100 milions de tones anuals.

A L’Hospitalet, l’Ajuntament ha programat durant la Setmana activitats familiars i obertes a la participació de tothom per fomentar la prevenció de residus, que es faran als espais de la Jugatecambiental dels parcs metropolitans de les Planes, de Can Buxeres i de Bellvitge.

Dissabte 17, al parc de les Planes, es farà l’activitat Netegem el parc, de recollida de brossa i conscienciació sobre la cura de les zones verdes. Dissabte 24, al parc de Can Buxeres, es desenvoluparà el taller Recursos o residus?, que servirà per reflexionar sobre l’ús dels recursos i promoure la reutilització dels envasos. I diumenge 25, al parc de Bellvitge, es realitzarà l’activitat Fem ornaments nadalencs més sostenibles, amb la utilització d’elements naturals i reciclats.

També, l’Ajuntament ha convidat els centres educatius a participar en la Setmana Europea de la Prevenció de Residus amb la tramesa del programa d’activitats d’àmbit metropolità Temps de salut, que conté propostes per reduir residus, fomentar la reutilització i reparació d’objectes usats o fets malbé, menjar sa, adoptar hàbits saludables i consumir de forma responsable.

Recollida de residus

De gener a setembre de 2018, a la ciutat s’ha incrementat sensiblement la recollida selectiva de residus respecte al mateix període de l’any anterior: un 23% en paper i cartró (3.705 tones), un 12% en vidre (2.845 tones) i un 12% en envasos (2.311 tones).

A L’Hospitalet, el reciclatge de residus es fa per mitjà de la deixalleria municipal i dels 4.049 contenidors instal•lats als carrers i a les places de la ciutat en 780 bateries, formades per 1.351 contenidors de rebuig (grisos), 657 per a envasos de vidre (verds), 672 per a envasos lleugers (grocs), 697 per a paper i cartró (blaus) i 672 per a matèria orgànica (marrons). Els recipients grisos, grocs i blaus tenen una capacitat de 3.200 litres, i els verds i marrons, de 2.400 litres. L’Ajuntament també disposa d’un servei gratuït de recollida a domicili de mobles, estris vells i electrodomèstics que es vulguin llençar.