08/11/2018
La Guàrdia Urbana imparte sesiones formativas a más de 15.000 alumnos
Aquest curs 2018-2019, hi participen una quarantena d’escoles i instituts de la ciutat

La Guàrdia Urbana de L’Hospitalet ha reprès les activitats formatives als centres educatius de la ciutat, impartides per agents especialitzats de la Unitat de Proximitat. Aquest curs 2018-2019, hi participen més de 15.000 alumnes d’una quarantena d’escoles i instituts de la ciutat, que rebran formació en matèria de mobilitat, prevenció de violència de gènere i risc d’addiccions a substàncies tòxiques.

Les més de 650 sessions formatives i tallers previstos al llarg del curs s’adapten a l’edat de l’alumnat, que va dels 3 als 17 anys, amb programes específics per a cada etapa educativa: infantil, secundària, batxillerat i cicles formatius.

A més dels serveis ordinaris als centres educatius, la Guàrdia Urbana impulsa també un seguit d’activitats de caràcter extraordinari que es faran durant el curs escolar, com ara, el VII Concurs de Dibuix, el parc infantil de trànsit al recinte de La Farga, visites guiades a les dependències de la Guàrdia Urbana i un espai de seguretat viària a les Festes de Primavera.

Les activitats teatrals de conscienciació sobre mobilitat segura s’han iniciat ja el mes d’octubre, amb dues sessions del Mag Pep i el pallasso Ruskus Patruskus a l’Auditori Barradas, en les quals han participat 900 alumnes de 24 escoles de la ciutat.

Aquestes activitats continuaran el 14 de novembre al Teatre Joventut, on tindrà lloc la representació teatral STOP, de la companyia La Gralla, en una sessió en la qual participaran 520 alumnes de 13 escoles.

I més endavant, el proper mes de febrer, el Teatre Joventut acollirà també l’activitat Canvi de Marxa (Road Show), un muntatge amb imatges reals i recreades d’accidents de circulació, amb testimonis verídics dalt de l’escenari. Es tracta d’una iniciativa de la Fundació Mutual de Conductors, amb la col•laboració de la Guàrdia Urbana de L’Hospitalet.