25/02/2020
La multiculturalitat i la diversitat centren les Jornades Formatives per a Consellers i Conselleres Escolars
Alumnat d’instituts de la ciutat comparteix experiències i rep formació per abordar la seva tasca com a representants dels seus companys i companyes
El Teatre Joventut acull les 13es Jornades Formatives per a Consellers i Conselleres Escolars i Delegats i Delegades, un trobada en la qual el jovent representant dels seus companys i companyes en diferents òrgans comparteix experiències i adquireix coneixements i eines per dur a terme la seva tasca. En aquesta ocasió, les Jornades tenen com a lema “Multiculturalitat, joves i diversitats” i compten amb la participació de 324 estudiants i 20 professors i professores.

Les Jornades s’han obert a les 9.30 hores amb la intervenció de l’alcaldessa, Núria Marín, i de la regidora delegada de Joventut, Laura Garcia. A continuació, hi ha hagut la representació d’un fragment de l’obra de teatre Gazoline, de Jordi Casanovas, a càrrec de La Joven Compañía.

Tot seguit, els estudiants i el professorat participaran per separat en dos col·loquis centrats en la convivència i la diversitat, a càrrec del Servei Municipal de Mediació Comunitària i de La Joven Compañía. Posteriorment, es posaran en comú les conclusions dels dos grups.

Aquestes jornades es plantegen com un espai formatiu i relacional entre joves que estan implicats de forma activa amb el seu centre (delegats/ades de classe, consellers/res escolars, mediadors/res, membres del Consell de Nois i Noies, etc.). Es tracta d’un col·lectiu que participa en la presa de decisions a les seves aules i, en conseqüència, sovint es converteix en portaveu dels seus companys.

Les Jornades estan organitzades per l’Ajuntament i l’Associació d’Estudiants de L’Hospitalet amb la col·laboració del Servei Municipal de Mediació Comunitària. Aquesta iniciativa s’insereix en la programació formativa i de dinamització que durant tot el curs ofereix la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament, mitjançant l’Oficina Jove, als centres d’educació secundària. Un dels objectius bàsics del servei és donar suport al jovent de 12 a 18 anys per tal que pugui desenvolupar eines per convertir-se en ciutadanes i ciutadans crítics i responsables.