28/11/2020 20:00:00
Lliurat el Premi L'H Confidencial a Alberto Gil per l'obra Las Jaurías
El premi és promogut per la Biblioteca la Bòbila i convocat per l’Ajuntament de L’Hospitalet i Roca Editorial
A causa de les restriccions per la Covid-19, l’acte s'ha fet sense públic però s'ha pogut seguir per streaming a través de les xarxes socials de les Biblioteques de L’Hospitalet

Avui s'ha lliurat el  Premi L'H Confidencial al periodista i escriptor Alberto Gil per la seva obra Las Jaurías, en un acte que s'ha celebrat a la Biblioteca la Bòbila. A causa de les restriccions adoptades per combatre la Covid-19, l’acte s'ha fet sense públic però s'ha pogut seguir per streaming a través de les xarxes socials de les Biblioteques de L’Hospitalet.

Las Jaurías és una novel·la de frontera, amb una trama situada a La Raya, una zona poc tractada literàriament que es troba entre Badajoz i Portugal, que mostra els excessos de les dues dictadures de la península i la seva connivència amb el contraban i els oligarques locals de l’època.

El periodista Abel Castro investiga l’assassinat d’un general portuguès per part de la PIDE, la policia política de Salazar, amb l’ajuda de Catarina Chagas. La investigació del crim polític passa a un segon pla quan emergeix la tragèdia familiar de Catarina.

Alberto Gil va néixer a Madrid el 1952. És autor de més de trenta llibres de viatges i assajos, com La censura cinematográfica en Espanya; de la novel·la negra Ocho pingüinos, ambientada a Madrid el 1963, i del llibre Espíritus de Nueva York, il·lustrat per Fernando Vicente i editat a final de 2019.

El premi, promogut per la Biblioteca la Bòbila i convocat per l’Ajuntament de L’Hospitalet i Roca Editorial, està dotat amb 12.000 euros i la publicació de la novel·la, i desprès de catorze edicions s’ha consolidat com un dels més prestigiosos del gènere negre.