02/06/2020 13:39:00
Cita demà amb l’Acting Together
L’activitat es fa íntegrament en anglès, per millorar la competència comunicativa en aquesta llengua

Demà es farà la 4a edició de l’activitat Acting Together de manera virtual a causa de l’alerta sanitària. Es tracta de la trobada anual que s’organitza amb l’alumnat de 4t d’ESO que participa en el programa d’auxiliars de conversa en anglès, que ha arribat aquest curs a 2.500 alumnes de 29 centres públics i concertats de la ciutat repartits en 86 grups.

Durant el confinament, el programa s’ha mantingut en format online tant per a l’alumnat de 4t d’ESO com per als centres on, de forma pilot, es desenvolupa de 1r a 3r d’ESO.
Acting Together és una trobada de les escoles i els instituts de L’Hospitalet que consisteix a presentar petites accions teatrals, vídeos o exposicions orals íntegrament en llengua anglesa, com a eina d’aprenentatge i d’immersió i que en les  edicions anteriors s’havia fet a l’Auditori Barradas.

Demà, 3 de juny, cada centre educatiu que hi participa publicarà un vídeo al seu web. A més, el web municipal publica a l’apartat d’Educació un vídeo promocional www.l-h.cat/educacio/260787_1.aspx. També s’han publicat quatre vídeos promocionals més, un per cada grup de centres. Aquests vídeos inclouen una salutació de l’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, i de la directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Barcelona Comarques, Montserrat Domingo.

L’activitat marca la fi de curs del programa d’auxiliars de conversa en anglès per a estudiants de 4t d’ESO que l’Ajuntament desenvolupa des del curs 2016-2017, i que compta amb auxiliars nadius de llengua anglesa a les aules. Aquest programa posa a disposició dels centres educatius de secundària auxiliars de conversa nadius que, amb coordinació amb el departament d’anglès de cada centre, reforcen les habilitats orals de l’alumnat dins l’horari lectiu. Aquesta iniciativa pionera de l’Ajuntament de L’Hospitalet, es finança i es desenvolupa en col·laboració amb el Departament d’Educació de la Generalitat.