17/01/2019
Núria Marín: “El problema de l’habitatge només se solucionarà amb el consens de totes les institucions”
L’alcaldessa Núria Marín, el conseller Damià Calvet, l’alcaldessa Pilar Díaz, el president de la Cambra de la Propietat Urbana, Joan Ràfols, i el gerent de l’AMB han participat en un col•loqui sobre habitatge organitzat per Alcaldes.eu
L’alcaldessa, Núria Marín, ha participat al col•loqui “Habitatge: un dret universal o un factor d’exclusió?”, que ha organitzat la plataforma transmèdia Alcaldes.eu, a l’auditori del Centre Cultural Tecla Sala. A l’acte també hi han participat el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet; l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz; el president de la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona, Joan Ràfols, i el gerent de l’AMB, Ramon Torra.

Per l’alcaldessa, generar les condicions perquè el dret a un habitatge digne sigui una realitat per a tothom, és el gran repte que tenim a l’actualitat. “Malgrat la crisi econòmica i que els ajuntaments no tenim competències per resoldre el problema de l’habitatge, a L’H hem treballat juntament amb entitats, plataformes d’afectats per la hipoteca, col•lectius ciutadans, bancs, agents socials, etc. Però els ajuntaments per si sols no solucionarem el problema de l’habitatge; necessitem la col•laboració de la Generalitat i el Govern de l’Estat per, entre tots, sumar acords i trobar el consens necessari perquè les persones puguin viure amb dignitat”.

Marín ha dit que durant aquests anys de crisi “hem acompanyat els ciutadans i hem orientat les polítiques municipals d’habitatge al voltant de tres grans eixos: donar resposta a l’emergència habitacional, promoure habitatge assequible i fomentar les polítiques de rehabilitació i accessibilitat”.

D’altra banda, el conseller Damià Calvet ha anunciat que la Generalitat té pràcticament enllestit un decret llei amb mesures urgents d’habitatge que té com a objectiu incrementar el parc d’habitatge social de lloguer, crear nous instruments per lluitar contra l’emergència habitacional i contribuir a moderar el preu de lloguer mitjançant la creació d’un índex de preus de referència.