08/08/2018
Obres de millora a la rambla de la Marina amb la travessia Industrial
Al barri de Bellvitge també s’està fent una reforma integral del passeig de la Telefónica i s’està renovant la pavimentació de la zona sud del passeig de Bellvitge

Al barri de Bellvitge s’inicien aquesta setmana les obres d’urbanització de l’espai situat a la cantonada est de la rambla de la Marina amb la travessia Industrial. L’actuació, que afecta una superfície de 3.790 metres quadrats, té per objecte ordenar la zona enjardinada i de vianants al voltant dels blocs d’habitatges dels números 406 i 420-426 de la rambla de la Marina; i, també, l’aparcament en superfície situat entre aquestes finques, al costat de l’Escola la Marina. El projecte té un pressupost d’adjudicació de 366.000 euros i un termini d’execució previst de cinc mesos.

La zona enjardinada es reordenarà amb paviment de dos tipus, que definirà els espais de pas i d’estada, i es renovarà l’arbrat en mal estat. El carril bici que transcorre per aquesta zona es traslladarà al límit amb la rambla de la Marina, contigu al parterre de vegetació, per segregar-lo de la circulació de vianants. I la zona d’aparcament es renovarà, deixant el paviment al nivell de la vorera i redistribuint-ne les places d’estacionament de vehicles.

A la zona enjardinada, les voreres i els espais de circulació de vianants es pavimentaran amb peces de panot de 20x20 centímetres, i l’espai de descans es definirà amb un paviment diferent de color fosc, tonalitat que també s’utilitzarà per al drenatge que taparà els escocells dels arbres. Alhora, es renovarà l’asfalt a la zona d’aparcament, al carril bici i al pas de vianants del lateral de la travessia Industrial.

L’enllumenat públic d’aquest espai d’actuació serà renovat totalment (llumeneres, suports i cablejat) i es farà una nova xarxa de recollida d’aigües pluvials. A més, es canviarà el mobiliari urbà (bancs, papereres i pilones) i la senyalització viària.

Més obres a Bellvitge

També al barri de Bellvitge, continuen les obres de reforma integral de la zona de vianants enjardinada situada entre els blocs d’habitatges del número 8 al 108 de la rambla de la Marina, coneguda popularment com a passeig de la Telefónica, treballs que es van iniciar a final del mes de juny. El projecte inclou l’adequació i la millora de la pavimentació d’aquest espai de trobada del barri de Bellvitge, a més de la renovació de l’enllumenat i el mobiliari urbà. Les obres tenen un pressupost d’adjudicació de 825.180 euros i un termini d’execució previst de vuit mesos.

El passeig, ubicat a la banda sud del barri —entre la rambla de la Marina i l’avinguda d’Amèrica— té una longitud de 200 metres i és molt utilitzat pels veïns de Bellvitge com a àrea d’esbarjo. L’actuació sobre els 8.200 metres quadrats de superfície de la zona té per objecte renovar-ne la pavimentació, deteriorada per l’ús i les arrels dels arbres, i fer millores en l’ordenació i el disseny de l’espai.

El paviment, de dos models diferents, es renova amb la instal•lació de panots i de peces de formigó de color fosc, de 20x20 centímetres. Combinats amb formes geomètriques —i escocells circulars de 120 centímetres de diàmetre—, crearan un nou disseny de l’espai, amb itineraris accessibles. A més, els dos bancs jardinera es faran nous, s’eliminaran els parterres centrals i s’ordenarà l’arbrat i la vegetació del passeig.

L’actuació inclou la renovació total de l’enllumenat —llumeneres, suports i cablejats—, amb la col•locació de làmpades LED i la instal•lació de noves columnes d’il•luminació. També hi seran substituïts diversos elements del mobiliari urbà, com les papereres, les pilones i la senyalització viària, i es farà una nova xarxa de recollida d’aigües pluvials.

Un altre passeig, el de Bellvitge, també està sent objecte de millores, amb la renovació del paviment de la zona sud, de vianants, al voltant del mercat antic i la pèrgola. En aquesta àrea, de 3.800 metres quadrats, el panot vermell és substituït per panot gris de quatre pastilles i es renoven els escocells. Les obres, que van començar a mitjan juliol, es preveu que finalitzin a final del mes d’agost.