07/06/2019
Gaudeix de l’estiu amb el Summer Experience
Tercera edició del Summer Experience, el programa d’activitats culturals i d’oci que durant els mesos de juny i juliol ompliran els carrers i les places de tots els districtes. Música, teatre, dansa, noves tecnologies, cinema i poesia formen part de l’oferta pensada per al públic de totes les edats i en espais a l’aire lliure. La programació es va presentar ahir en un acte celebrat als jardins de Can Sumarro que va comptar amb l’assistència del regidor de Cultura en funcions, David Quirós. A la presentació va actuar el grup Cavilando, que va oferir un tast del seu espectacle de música i ball flamenc.

Dels dimarts als diumenge, el Districte I —el Centre, Sant Josep i Sanfeliu— acull diverses activitats. El jardí de la Biblioteca Can Sumarro és un dels espais de trobada amb la ja tradicional jornada de concerts de jazz manouche. a càrrec dels músics i alumnes de l’Escola Municipal de Música-Centre de les Arts, sessions de música de cinema amb la Collblanc-Torrassa Banda i el festival de música Petit Format. La rambla de la Marina i la plaça de Lluís Companys estan reservades un any més per al festival Per Amor a L’Hart amb els espectacles d’arts de carrer i al Pavelló d’Esports se celebrarà el 7è Festival de Danses Urbanes. Enguany s’estrena el Festival Fusion SLHam de poesia, música i dansa.

Al Districte II —Collblanc-la Torrassa—  torna el Jardí secret al parc de la Marquesa i Torre Barrina, amb espectacles de teatre científic, concerts de flamenc fusió, blues i rock. La novel•la de ciència-ficció de l’autor nord-americà Philip K. Dick serà el teló de fons per una action painting amb la participació de nou artistes. També hi haurà monòlegs d’alçada científica amb la participació d’Idibell i Eduscopi.

Al Districte III —Santa Eulàlia i Granvia Sud— el Centre Cultural Santa Eulàlia és el protagonista dels dijous, amb música a càrrec de Konguito DJ, DJ Txarnego i Andreu Pitarch Quartet; circ amb Flou Papagayo, i titelles i manipulació d’objectes amb l’espectacle Trash.

Al Districte IV —la Florida i les Planes— els alumnes de l’assignatura de cinema de l’Institut Eduard Fontserè han organitzat Filmserè, Festival Internacional de Curtmetratges de la Florida. Les projeccions es faran al parc de la Pau i al Centre Cultural la Bòbila. La calor de les nits d’estiu es passarà més suaument gràcies al cinema a la fresca al parc dels Ocellets, la plaça de la Carpa, el parc de la Pau i la plaça de la Llibertat.

Cinema a la fresca també al Districte V —Pubilla Cases i Can Serra— a més dels concerts de Bestiar Universal, amb Maamut i Gôlut, La Maravillosa Cabeza Parlante i Catástrofe Club, i Terrats en cultura amb l’espectacle de cabaret Johnny & Vienna, al terrat del Centre Cultural la Bòbila.

Finalment, al Districte VI —Bellvitge i Gornal— l’estiu es concentra al parc de Bellvitge, amb concerts de reggae, ska i rock, festa flamenca, circ i hip-hop, entre altres propostes.

El programa es completa amb tallers, concursos, jornades populars i trobades organitzades per entitats i altres col•lectius de la ciutat.