07/06/2019
Més de 500 alumnes venen els productes creats dins els projectes l’emprenedoria a l’escola
Avui han venut els seus productes als mercats de Santa Eulàlia i Bellvitge
Un total de 521 alumnes de primària i secundària, alumnes de deu escoles i sis instituts de L’Hospitalet, participen aquest divendres en les cooperatives escolars que organitzen respectivament a Santa Eulàlia i Bellvitge dins els programes impulsats per la Diputació de Barcelona i la UE, Cultura Emprenedora a l’Escola (CUEME) i Empresa Jove Europea (EJE).

Avui, els infants i joves estudiants dels centres participants exposen i venen els productes que han creat i desenvolupat en un mercat a l’aire lliure. Al mercat de la plaça de Pius XII han col•laborat els 418 alumnes dels 17 grups de cinquè i sisè de primària de les deu escoles que enguany participen en el programa CUEME: Milagros Consarnau, Bernat Desclot, Pompeu Fabra, Provençana, Frederic Mistral, Paco Candel, Gornal, la Marina, Bellvitge i Bernat Desclot.

També, els joves de sis instituts el programa EJE (Empresa Jove Europea) han posat a la venda els seus productes al mercat de Bellvitge.

Aquesta és la vuitena edició del projecte CUEME, Cultura emprenedora a l’escola, que impulsa la Diputació de Barcelona conjuntament amb la Regidoria d’Educació i la Regidoria de Turisme i Desenvolupament Econòmic de l’Ajuntament de L’Hospitalet, amb l’objectiu de fomentar la cultura emprenedora en els alumnes del cicle superior d’educació primària. D’aquesta manera es potencia l’adquisició de competències bàsiques, com ara exercitar i fomentar l’autonomia personal; aprendre a emprendre; tractar la informació; matemàtiques, llengua i eines digitals, i d’altres com la negociació i la resolució de problemes.

Durant l’acte de presentació de les cooperatives que es va realitzar el passat 22 de març, els representants municipals van lliurar als alumnes el document NIF que acredita la creació de l’empresa cooperativa per tal que quedi constituïda i puguin demanar els permisos de venda al carrer i vendre els productes que han creat al llarg del curs en un mercat a l’aire lliure.

Aquest projecte compta amb la participació d’altres agents, com l’Escola d’Art i Superior de Disseny Serra i Abella, que els ajuda a la creació d’una marca d’empresa, és a dir, el logotip i la imatge corporativa. Els alumnes han rebut una petita formació sobre com escollir la forma, la tipografia i els colors del logotip i el nom, tot fent una reflexió de què és el que es vol transmetre i quines són les característiques de la cooperativa, per poder així plasmar-ho en imatges i lletres. Posteriorment, les cooperatives fan una donació a una ONG, d’un 10 % com a mínim dels beneficis obtinguts.

EJE (Empresa Jove Europea)

EJE és un projecte educatiu que s’integra dins del Programa de foment de cultura emprenedora en diferents etapes del sistema educatiu de secundària. Aquest projecte és una eina que potencia l’adquisició de les competències bàsiques, especialment la de l’autonomia i la iniciativa personals i, per tant, el desenvolupament de l’esperit emprenedor. Aquest curs hi participen cinc instituts de L’Hospitalet: Europa, Bellvitge, Bisbe Berenguer, Santa Eulàlia  i Jaume Botey. Tots els centres van participar el passat mes de març en una primera trobada conjunta per visualitzar els seus projectes.

A L’Hospitalet, el curs 2018-2019 s’han creat 6 cooperatives, que han treballat al llarg del curs dins l’assignatura d’emprenedoria de 3r i 4t d’ESO,  dedicant dues hores a la setmana a aquest projecte, amb la participació de 103 alumnes. Cal destacar que l’Institut Santa Eulàlia participa amb l’aula d’educació especial (SIEI), que segueix el projecte metodològic de les cooperatives de primària (és a dir, que vendrà els productes artesanals elaborats per ells mateixos).