15/01/2020
Lola Herrera, José Sacristán i Lluís Homar pujaran a l’escenari del Teatre Joventut
Joaquín Carbonell i Suburbano celebraran l’aniversari artístic a l’Auditori Barradas

El Teatre Joventut i l’Auditori Barradas ja tenen a punt la nova temporada de música i escena. El pròxim dissabte, 18 de gener, el Teatre Joventut estrena programa amb el projecte comunitari de teatre social Barris en Dansa, mentre que l’Auditori Barradas ho fa el pròxim dia 25 amb l’espectacle infantil Maure el Dinosaure.

Dintre de la nova programació destaca la presència de grans noms del teatre que pugen en solitari a l’escenari del Teatre Joventut, mentre que l’Auditori Barradas se suma enguany al Let’s Festival i acull aniversaris artístics en el marc del festival Barnasants.

En el Teatre Joventut destaquen tres monòlegs potents a càrrec de tres grans intèrprets de l’escena actual. L’1 de febrer Lluís Homar interpretarà tots els papers del muntatge La neta del senyor Linh, basat en la novel•la de Philippe Claudel, que parla de l’exili, la soledat i de l’anhel de comunicar-se.

La literatura de Miguel Delibes és present en dues obres que parlen de la pèrdua. L’1 de març, José Sacristán interpreta Nicolás a Señora de rojo sobre fondo gris, un personatge sumit en una crisi creativa i personal arran de la mort de la seva dona. Per la seva banda, Lola Herrera torna a un dels grans papers de la seva carrera. A Cinco horas con Mario ens parla de la culpa, de la soledat i de la incomunicació i és un reflex de la societat espanyola de l’època (29 de març).

La Rambla de les Floristes, de Josep Maria de Sagarra, és una producció del Teatre Nacional de Catalunya que ara roda pels teatres municipals i que arriba al Joventut el 22 de febrer.

En el marc del Festival Barnasants, el Teatre Joventut ha programat tres cites imprescindibles. El Taller de Músics promou un homenatge en forma de jazz a Carlos Cano, en el vintè aniversari de la seva mort, encapçalat per Giulia Valle (6 de març). Sílvia Comes, Ester Formosa, Anna Roig, Laura Simó i Mone Teruel reten homenatge a Guillermina Motta amb el recital Una bruixa entre nosaltres (15 de març) i Paco Ibáñez recorda l’icònic concert a l’Olympia de París de fa 50 anys (3 d’abril). Barnasants també ens acosta una de les veus més destacades de Grècia, Maria Farantouri, que actuarà el 28 de marc

El Teatre Joventut acull dos espectacles de la Quinzena Metropolitana de Dansa, l’espectacle de flamenc de Manuel Liñán, el 14 de març; Marúnica, un espectacle familiar inspirat en la vida i obra de l’artista Maruja Mallo, el 22 de març, i la dansa urbana dels Brodas Bros, el 27 de març.

L’Auditori Barradas segueix la seva aposta per la música en viu, concerts de mitjà i petit format amb la presència de noms consolidats i propostes d’artistes emergents. Entre els consolidats figura Joaquín Carbonell amb un concert, el 26 de gener, per commemorar els 50 anys dalt de l’escenari. El mític grup madrileny Suburbano celebra 40 anys de trajectòria el 15 de febrer. El Barradas se suma al Let’s Festival amb l’actuació del grup Los Hermanos Cubero, l’1 de febrer.

Pablo Guerrero ha desenvolupat una important trajectòria musical des que el 1969 va iniciar una renovació de la música popular que ha marcat la seva obra al llarg dels anys. El 2 de febrer presentarà el darrer treball, Mundos de andar por casa.

El 13 de març, León Chávez, la gran referència de la cançó d’autor mexicana, celebrarà el 110è aniversari de la revolució mexicana en un recital en què participaran un seguit de convidats.

L’Auditori Barradas continua en la línia d’apropar-se al públic familiar amb Maure el dinosaure, que obre la temporada el 25 de gener; La pruna i la lluna, el 29 de febrer, i The Beatles for children, el 21 de març, un espectacle per conèixer la història de la mítica banda de Liverpool.

Podeu consultar les programacions a: