24/03/2017
Àlex Mitrani ha estat reconegut amb el Premi de l’Associació Catalana de Crítics d’Art per haver comissariat l’exposició “La lliçó de Diògenes”
  La mostra es va instal•lar l’any passat al Centre d’Art Tecla Sala
L’Associació Catalana de Crítics d’Art (ACCA) va atorgar ahir els guardons que reconeixen les millors propostes artístiques de 2016. Dues exposicions realitzades a L’Hospitalet figuraven entre les cinc finalistes en la secció de comissariat, “Mil cavalls de potència” i “La lliçó de Diògenes”.

La guanyadora del premi ha estat aquesta darrera: l’exposició col•lectiva “La lliçó de Diògenes”, comissariada per Àlex Mitrani. La mostra comptava amb més de seixanta obres d’artistes de generacions i perfils diferents amb peces elaborades a partir de les idees del filòsof grec Diògenes.

L’exposició era un diàleg entre artistes de reconegut prestigi i figures joves i emergents que van treballar des de la senzillesa per arribar a l’essència de l’acte creatiu. A la mostra van participar els artistes Ignasi Aballí, Mar Arza, Joan Bennassar, David Bestué, Alfons Borrell, Luz Broto, Patrícia Dauder, Joan Furriols, Antoni Llena, Jordi Mitjà, Marc Monzó, Jordi Pablo, Guillermo Pfaff, Lucía C. Pino, Jaume Pitarch, Ivo Sans, Daniel Steegmann, Víctor Sunyol, Rubèn Verdú i Oriol Vilapuig.

L’exposició es va poder visitar del febrer al maig de 2016 al Centre d’Art Tecla Sala, l’espai promotor i difusor de les arts visuals.