16/03/2018
L’Hospitalet tindrà a la tardor el Pacte local pel comerç
L’alcaldessa ha explicat el pla que millorarà l’espai públic i l’enllumenat de la ciutat i les noves mesures per garantir la neteja, la convivència i el civisme

El procés participatiu del Pla director Granvia-L’Hospitalet s’iniciarà el proper 19 d’abril

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, ha anunciat en el decurs del Ple extraordinari de l’estat de la ciutat que a la tardor estarà enllestit el Pacte local pel comerç, una proposta que va sorgir ara fa un any, a iniciativa del grup d’Esquerra Republicana de Catalunya i que ja s’està treballant. “Es tracta d’un sector de gran rellevància econòmica per a la ciutat, que exerceix com a element de cohesió social i territorial que cal preservar”, ha dit l’alcaldessa.

El Pacte local pel comerç és un marc de consens destinat a orientar l’estratègia i les línies d’actuació que des de l’administració i les entitats sectorials es duran a terme per afavorir un model comercial òptim per a la ciutat i garantir el seu creixement. La Comissió de Comerç, Mercats i Restauració de l’Àrea de Promoció Econòmica serà l’encarregada de desenvolupar el document que inclourà propostes concretes per al futur del sector.

En el Ple, Marín ha donat compta del Pla per millorar la mobilitat, l’accessibilitat i la qualitat de l’espai públic que es desenvoluparà al llarg d’aquest any 2018 i del 2019, amb una inversió de prop de 100 milions d’euros. Una part d’aquest pressupost es destinarà a projectes de millora i renovació de la pavimentació d’un centenar de carrers, places i espais públics de tots els barris de la ciutat, que inclourà la remodelació i l’ampliació de les voreres d’una setantena de carrers i la conversió d’una desena en vies de prioritat invertida, i que completarà la campanya iniciada el 2017. També inclou  la renovació de tot l’enllumenat públic de la ciutat amb l’objectiu d’aconseguir un major estalvi energètic —500.000 euros a l’any—, adequar els nivells de llum als usos dels diferents carrers i minimitzar la contaminació lumínica. L’alcaldessa ha dit que es continuaran posant en marxa iniciatives  per garantir una bona neteja i manteniment de la ciutat. Així, s’incrementaran els recursos i mitjans tècnics per eradicar els grafits dels mobiliari urbà i les parets; es replicarà l’actuació de neteja a fons Net i polit a tots els barris; al juny, es posarà en marxa una campanya adreçada als comerços per incrementar el reciclatge i introduir de forma experimental els contenidors de recollida de matèria orgànica, i es redoblaran els esforços i la freqüència de neteja d’aquells carrers que tenen un ús més intensiu.

“A L’Hospitalet destinem a neteja 58,6 euros per habitant, mentre que a poblacions del nostre entorn hi destinen 43,1 euros”, ha explicat Marín. I ha afegit: “incrementarem els serveis, sí, farem pedagogia amb campanyes de civisme, sí, però també serem contundents amb aquelles persones que no respectin les normes mínimes de convivència”.

Pel que fa a les polítiques per garantir la convivència i el civisme, Núria Marín ha anunciat que a final d’any s’inaugurarà la nova oficina de comandament integrada, es renovarà el parc de vehicles de la Guàrdia Urbana, es canviarà la uniformitat de tot el cos, es modernitzarà l’app de seguretat i s’instal•laran quatre noves càmeres de vigilància a l’espai públic. També es posarà en marxa una nova comissió interna que reforçarà i millorarà els efectius existents.

Respecte a l’habitatge, l’alcaldessa ha posat en valor els esforços que realitza l’Ajuntament, si bé “l’abordatge de la problemàtica en tota la seva complexitat s’ha de fer des dels governs de la Generalitat i de l’Estat”. Així, l’Ajuntament ha arribat a acords per ampliar el nombre d’habitatges buits a disposició municipal, com ara els 50 habitatges procedents de la Sareb; s’han  aturat 738 desnonaments, i s’han fet 428 contractes de lloguer vigents, a través de la Borsa de Mediació de Lloguer Social. També ha explicat que s’ha reforçat el protocol d’actuació de la Guàrdia Urbana i Mossos per fer front a l’ocupació d’habitatges per màfies.

L’alcaldessa ha anunciat que el procés participatiu del Pla director Granvia-L’Hospitalet s’iniciarà el proper 19 d’abril. Aquesta iniciativa recollirà les aportacions ciutadanes per tal de definir els usos del nou parc de Can Trabal i de les masies Cal Trabal, Ca l’Esquerrer i Cal Masover Nou.

L’alcaldessa ha parlat també d’infraestructures. Ha dit que ara fa un any, la ciutat tenia dos assignatures pendents: la posada en marxa de la línia 10 i el soterrament de les vies del tren al seu pas per la ciutat. “La primera la vam superar el maig passat quan el Govern de Catalunya es va comprometre públicament a posar en marxa les dues estacions de la línia a L’Hospitalet”. Respecte a la segona ha dit: “tenim recent l’anunci del Ministre de Foment de l’inici de tots els tràmits per part d’Adif d’aquesta gran obra i el compromís que el projecte suposarà el soterrament de 6 km de les línies de Vilanova i Vilafranca, així com la creació de l’estació intermodal de la Torrassa. Una inversió de mes de 600 milions, que podria iniciar-se a principis del 2020”.

Núria Marín ha finalitzat la seva intervenció assenyalant que “la ciutat la construïm plegats, ningú no és imprescindible, però tots els que volem sumar som necessaris”.