03/04/2020 10:30:00
#DonesLH, la viquimarató en línia per visibilitzar el talent femení de L’H arreu del món
Es farà el 8 d’abril, d’11 a 13 hores, en el marc del #JoEmQuedoACasa

Consisteix a ampliar la informació sobre vuit hospitalenques rellevants que ja tenen el seu espai a la Viquipèdia i afegir-ne vuit de noves

#DonesLH és el nom del challenge que diferents organitzacions i institucions de L’Hospitalet s'han plantejat per millorar la presència de dones rellevants de la ciutat —escriptores, esportistes, artistes...— a la Viquipèdia. El repte tindrà lloc en línia el pròxim 8 d’abril, entre les 11 i les 13 hores i és obert a tothom que hi vulgui participar.

Aquesta viquimarató té com a objectius, d’una banda, crear articles sobre vuit dones rellevants de L’Hospitalet que encara no tenen presència a la Viquipèdia en català —Paula Crespí, Isabel Segura i Soriano, Sandra Uve, Anastasia Mayo, Josefa Casas Clavé, Clara Carme Parramon i Homs, Matilde Marcé i Piera i Montserrat Cabré, a més de l’extra sobre associacions feministes a L’Hospitalet. I d’altra banda, ampliar i millorar els articles de vuit hospitalenques que ja hi surten: Anna Caballé Masforroll, Sònia Farré Fidalgo, Imma Gallardo Barceló, parc de la Marquesa, Gema Sevillano, Conxa Llinàs Carmona, Dolors Marín Silvestre i Violeta Denou.

#DonesLH s’havia d’haver celebrat de manera presencial el 17 de març a Torre Barrina, dintre de les activitats del Dia Internacional a Dona a L’Hospitalet, però es va haver d’anul·lar davant l’estat d’alarma decretat pel coronavirus.

L’activitat l’organitza Torre Barrina. Experiències d’Innovació Social i compta amb la col·laboració del Centre d'Atenció i Informació a la Dona (CAID), el Museu d'Història, l’Arxiu de L’Hospitalet, Biblioteques de L'Hospitalet, Centre d'Estudis de L'H  i Amical Wikimedia.

Una viquimarató és un esdeveniment on editors i editores de Viquipèdia es reuneixen per escriure articles nous o ampliar-ne de ja fets sobre un tema determinat. En aquest cas, i arran de la situació actual, el repte es farà exclusivament en línia. Tot i això, l’organització del challenge posa a disposició de tothom que hi participi una sala de videoconferències on s’oferirà una introducció a la Viquipèdia i es resoldran els dubtes que puguin anar sorgint.

Les persones interessades a participar només s’han d’inscriure a: http://www.l-h.cat/1077024_1.aspx?14n4WqazCKFDw77QLlJZyHPPRBvLQwtytD9qazCRAj7b7CI5rwqazB

Habitualment, les viquimaratons es fan en un mateix espai amb ordinadors i documentació suficient per a l’objectiu proposat. Hi poden participar tant editors experimentats com editors novells o qualsevol persona interessada.

Tot el que s’afegeixi a la Viquipèdia ha de ser enciclopèdic, basat en fonts fiables i referenciat en aquestes fonts. Cal evitar els conflictes d'interessos i tenir present que cal aspirar a textos amb un punt de vista neutral.

Més informació a l’enllaç del challenge: https://w.wiki/LkQ.

#JoEmQuedoACasa #DonesLH