21/11/2019
Una delegació d’alcaldes i alcaldesses de Brasil visiten L’Hospitalet
A la reunió han abordat l’aposta estratègica pel desenvolupament dels àmbits de la cultura, la biomedicina i el turisme a través de la innovació social i tecnològica per generar noves oportunitats per a la ciutadania
L’alcaldessa, Núria Marín, s’ha reunit aquesat tarda amb una vintena d’alcaldes, alcaldesses, regidors i regidores brasilers, membres de la Federació Nacional de Prefectes de Brasil (FNP). La delegació visita aquests dies l’Smart City Expo World Congress, que es fa el recinte firal Granvia, i ha volgut conèixer les polítiques municipals innovadores que impulsa l’Ajuntament de L’Hospitalet.

També han participat a la trobada el tinent d’alcaldia de Planificació, Projectes Estratègics i Hisenda, Francesc Josep Belver; la tinenta d’alcaldia d’Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social, Rocío Ramírez, i el tinent d’alcaldia d’Innovació i Cultura, David Quirós.

A la reunió han abordat l’aposta estratègica de l’Ajuntament pel desenvolupament dels àmbits de la cultura, la biomedicina i el turisme a través de la innovació social i tecnològica per avançar en la promoció econòmica i aconseguir noves oportunitats per a la ciutadania.

En l’àmbit de la cultura, ha estat clau el desenvolupament del Districte Cultural, que ha aconseguit atreure empreses culturals i artistes a naus desocupades en les quals han trobat espais adequats per a la creació, ben comunitats i integrats en les iniciatives de difusió que dur a terme el Districte Cultural.

El model innovador de l’Escola Municipal de Música-Centre de les Arts (EMMCA) ha estat un altre dels temes que s’han abordat a la trobada. El centre és actualment un referent mundial pel que fa al paper de la pràctica artística com a motor de cohesió social i eina d’èxit escolar. L’EMMCA ha rebut diferents premis internacionals i és visitada per responsables d’escoles musicals de tot Europa per replicar el seu model.

Pel que fa a la biomedicina, L’Hospitalet ha aprofitat la presència a la ciutat d’hospitals referents —els de Bellvitge, Duran i Reynals i de la Creu Roja— i centres d’investigació de primer nivell —ICO i Idibell— per impulsar el pol de biomedicina de Bellvitge, que serà un dels més potents d’Europa. Això serà possible gràcies al procés de la segona fase de la transformació urbanística de la Granvia. La primera fase va suposar la implantació a la ciutat del recinte firal Granvia L’Hospitalet i la construcció d’hotels que han convertit la ciutat en un dels principals referents en turisme de negocis. Per tal d’ampliar aquesta oferta hotelera a altres sectors, i aprofitar que la ciutat disposa d’una àmplia xarxa d’equipaments esportius de qualitat, L’Hospitalet s’està consolidant com a destinació de turisme esportiu.