18/07/2018
L'alcaldessa visita el carrer de Leonardo da Vinci, objecte d'una amplia remodelació
Les obres han permès crear un itinerari accessible al carrer i s’ha millorat la qualitat ambiental
L’alcaldessa, Núria Marín, ha visitat el renovat carrer de Leonardo da Vinci, a Sant Josep, on l’Ajuntament ha dut a terme unes obres de reordenació del tram comprès entre el carrer d’Enric Prat de la Riba i l’avinguda del Carrilet, que han consistit en la urbanització del vial i la renovació del clavegueram. També hi eren el tinent d’alcaldia d’Espai Públic, Habitatge, Urbanisme i Sostenibilitat, José Castro, i el regidor del Districte I, Jaume Graells.

Núria Marín ha explicat que les obres han transformat aquest carrer en “un espai més amable i ordenat, amb amplies voreres i un enllumenat més eficient. L’entorn també ha guanyat un petit espai de lleure per seure i parlar”. “Ara hi passa més gent i això afavoreix el comerç de proximitat”, ha afegit.

El carrer de Leonardo da Vinci presentava una pavimentació deteriorada, tant a la calçada com a les voreres, amb problemes d’accessibilitat per als vianants. El projecte d’urbanització ha consistit en la demolició dels paviments i la seva reposició, amb un canvi de secció al vial. S’ha eliminat la zona d’aparcament i el carrer s’ha convertit en una via amb un únic carril de circulació, amb una calçada de 3,50 metres i dues voreres ampliades asimètriques, de 3,88 metres i 2,50 metres, amb la plantació d’una filera d’arbres a la vorera més ampla.  Amb l’eixamplament de les voreres, l’eliminació dels cotxes aparcats i la plantació d’arbrat, es permet un itinerari accessible al carrer i es millora la qualitat ambiental de l’espai urbà.

L’actuació, que ha afectat una longitud de 215 metres, ha inclòs també la substitució de la xarxa de clavegueram existent al carrer de Leonardo da Vinci, amb la col•locació d’embornals sifònics nous i les connexions de totes les escomeses dels habitatges.

Pel que fa a l’enllumenat, s’ha retirat la instal•lació de braços i grapejat en façana i s’ha substituït per columnes cilíndriques de 4,90 metres d’alçada. També s’ha canviat el mobiliari urbà, amb pilones i papereres noves, i la senyalització horitzontal i vertical del vial.

El projecte d’urbanització i renovació del clavegueram del carrer de Leonardo da Vinci ha tingut un pressupost d’adjudicació de 344.216 euros i s’emmarca dins la campanya d’urbanització i pavimentació de carrers que fa l’Ajuntament  en el Pla d’inversions públiques municipals 2016-2019.