10/07/2020 12:30:00
El Museu de L’H se suma al projecte Recupeart-19 per millorar l’estat emocional dels sanitaris
L’equipament ha escollit cinc peces de les exposicions permanents

El Museu de L’Hospitalet participa en el projecte Recuperart-19 dirigit al col·lectiu sanitari per tractar les seqüeles emocionals que la crisi de la Covid-19 ha deixat en els professionals. El programa compta amb els museus com a entorns positius de reflexió i millora del benestar emocional.

El programa proposa un recorregut pels museus amb una guia que servirà  per fer un itinerari terapèutic amb activitats i exercicis recollits en el llibret. Cada museu ha escollit una sèrie de peces que s’expliquen a la guia, a més d’aprofundir en tècniques com la respiració, el control de les emocions o l’expressió dels sentiments, com a teràpia per millorar problemàtiques com l’ansietat o l’insomni.

El Museu de L’Hospitalet contribueix en el programa Recuperart-19 amb cinc peces de les exposicions permanents: El naixement de sant Roc, una obra d’oli sobre fusta del segle XVI, atribuïda a Jaume Huguet II; l’al·legoria de la República, un bust d’escaiola policromat de l’any 1931; un receptor de ràdio Stibert dels anys 50 del segle XX; una gàrgola tallada en pedra amb forma de gos del segle XVI, i un retrat de Tecla Sala Miralpeix, una pintura a l’oli d'Antoni Vila Arrufat de l’any 1947.

Recuperart-19 és un programa impulsat per l’Institut Català de la Salut i el Departament de Cultura de la Generalitat amb la participació de 16 museus de Catalunya.

Per participar-hi només cal que els professionals sanitaris s’acreditin mostrant la seva identificació professional.