21/02/2018
Comença la campanya d’Obertament, dedicada a eliminar l’estigma que pateixen les persones amb malaltia mental
L’Hospitalet lluita des de fa molts anys contra aquest prejudici a través de la Xarxa Antiestigma de L’Hospitalet

Actualment, el Servei de Salut Mental de L’Hospitalet ofereix diversos programes per atendre les persones amb malalties mentals

Aquests dies l’entitat Obertament ha iniciat la campanya “Parla obertament”, una  acció que busca incidir en la manera que es parla sobre salut mental en el dia a dia i normalitzar la conversa sobre la malaltia mental, de forma que s’elimini l’estigma que pateixen les persones amb malalties mentals. L’Ajuntament de L’Hospitalet treballa des de fa molts anys contra aquest prejudici mitjançant el Servei de Salut Mental i la Xarxa Antiestigma de la ciutat, que aplega diverses entitats que treballen per a la conscienciació durant tot l’any.

Tot i que la Xarxa Antiestigma va néixer el 2013, a L’Hospitalet el primer servei de salut mental es va obrir ja als anys 80. Avui, quaranta anys després, L’Hospitalet acompanya la tasca d’Obertament amb el programa “Què veus en mi?”, que ja té més de vuit anys d’activitat. En aquest programa, treballadors i pacients de l’Hospital de Dia de la Unitat Polivalent de les Germanes Hospitalàries del Sagrat Cor de Jesús de la ciutat imparteixen xerrades i tallers a alumnes de primària i secundària per apropar les malalties a la societat, aprendre a parlar-ne obertament i així a poc a poc eliminar l’estigma.

Aquest és només un exemple del compromís de la ciutat amb la integració de les persones afectades per aquesta malaltia. Hi ha altres projectes d’inclusió, com el grup de teatre Imagina, els clubs de lectura a les biblioteques o els clubs de feina que cada divendres es reuneixen a l’Oficina Tècnica Laboral (OTL) a l’equipament municipal de la carretera del Mig, 85-87, per ajudar les persones amb malaltia mental en la recerca de feina. A això se li han de sumar els serveis, com les unitats de salut mental, els centres per a infants i joves o els clubs socials.