17/09/2018
L’Hospitalet celebra la Setmana Europea de la Mobilitat
Fins al 22 de setembre, sota el lema “Combina i mou-te!”

El 22 de setembre, Dia Europeu sense Cotxes, es recuperaran vials per als vianants al barri del Centre

Sota el lema “Combina i mou-te!”, L’Hospitalet s’adhereix, un any més, durant la setmana i fins al 22 de setembre, a la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat, amb un seguit d’iniciatives per sensibilitzar la ciutadania sobre l’impacte ambiental del transport. Les activitats continuaran a L’Hospitalet fins al 6 d’octubre. El lema d’aquest any fa referència a la possibilitat d’escollir diferents modalitats de transport per als desplaçaments a les zones urbanes.

El punt central de la celebració serà el 22 de setembre, Dia Europeu sense Cotxes, en què es convida la ciutadania a no utilitzar el vehicle privat i moure’s en transport públic, a peu o en bicicleta. Per reforçar aquesta iniciativa, es recuperaran vials per als vianants al barri del Centre i es tallarà el trànsit a la zona delimitada per la rambla de la Marina, entre el carrer d’Enric Prat de la Riba i l’avinguda del Carrilet; el carrer d’Enric Prat de la Riba, entre la rambla de la Marina i el carrer de la Riera de la Creu; i el carrer de Provença, en la confluència amb la rambla de la Marina.

Paral•lelament, es faran tallers de conscienciació sobre mobilitat sostenible i diverses activitats per a petits i grans a la rambla de la Marina, entre el carrer d’Enric Prat de la Riba i l’avinguda del Carrilet, organitzats per l’Ajuntament i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic.

S’hi instal•laran autobusos híbrids de Baixbus i TMB, hi haurà un punt d’informació de Bicibox, el servei metropolità d’aparcament de bicicletes, i, com a novetat, aquest any s’hi farà un circuit de convivència real entre bicicletes i vianants, amb senyalització i recordatori de les normes cíviques.

Els actes de la Setmana Europea de la Mobilitat començaran a la ciutat el 16 de setembre, amb la Pedalada popular de Bellvitge, i seguiran el dia 19, amb la Cursa de transports metropolitans. El dia 20 es farà la Tarda de bici, organitzada per La Saboga, amb sortida a l’estació Ildefons Cerdà, de FGC; el dia 21, la final del concurs d’Instagram a través de l’L9 a L’Hospitalet, i el dia 22, la celebració del Dia Europeu sense Cotxes.

Les activitats continuaran el dia 27 de setembre amb una jornada tècnica sobre les zones de baixes emissions; el dia 30 es farà #LaBaixCicletada, pedalada familiar per L’Hospitalet i el Baix Llobregat, i els actes clouran el 6 d’octubre amb la Caminada popular per la mobilitat, amb recorreguts de 15 km i 10 km per la cornisa verda dels parcs de la ciutat i el riu Llobregat.

Amb totes aquestes activitats, es pretén estimular, en relació amb l’ús del vehicle, un comportament ciutadà compatible amb el desenvolupament urbà sostenible i la protecció de la qualitat de l’aire, tot potenciant l’ús del transport públic, els vehicles elèctrics, la bicicleta i la mobilitat a peu.

Dins del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet 2015-2020, l’Ajuntament desenvolupa diferents iniciatives en l’àmbit de la mobilitat sostenible centrades en sis eixos bàsics: la creació d’illes de vianants i eixos cívics als barris, l’execució d’una xarxa pedalable a la ciutat que connecti amb els municipis veïns, la millora del transport públic, la regulació de l’estacionament de superfície, el foment de l’ús racional del cotxe —amb el foment de sistemes de vehicles compartits—, i la millora en la distribució de les mercaderies.