20/11/2019
Nou parc infantil de trànsit estable a la Feixa Llarga
S’hi faran les pràctiques de la formació en educació viària que els agents imparteixen al llarg del curs a l’alumnat dels centres educatius de la ciutat
La Guàrdia Urbana ha instal·lat de forma estable un parc infantil de trànsit al solar situat en la confluència del carrer de la Feixa Llarga i la travessia Industrial, al barri de Bellvitge. Aquests terrenys, que utilitza Cirque du Soleil en les seves actuacions a L’Hospitalet, tindran ara també ús com a espai públic fora de la temporada d’activitats de la companyia de circ.

El nou parc infantil de trànsit substitueix la instal•lació provisional que es muntava cada any, durant una setmana d’hivern, al recinte firal de La Farga. Atès el seu caràcter estable, permetrà que les activitats pràctiques d’educació viària es desenvolupin al llarg de tot el curs escolar i en un espai a l’aire lliure. Per a les xerrades teòriques, s’utilitzaran les instal•lacions annexes de l’Estadi Municipal de Futbol.

Amb una superfície de 3.600 metres quadrats, el parc de trànsit de la Feixa Llarga està dissenyat amb un circuit delimitat per carrils en el qual hi ha instal•lats 88 senyals viaris, ideat perquè els infants circulin amb bicicleta i coneguin les normes bàsiques de trànsit seguint les indicacions dels agents de la Guàrdia Urbana responsables de l’activitat.

La formació en educació viària consta de dues sessions. En la primera, més teòrica, es busca de forma lúdica conscienciar els infants del risc que suposa el trànsit i es fomenten alternatives de mobilitat segura i sostenible. En la segona, de tipus pràctic, al circuit es fa una activitat de circulació amb bicicletes, guiada pels agents de la Guàrdia Urbana, amb senyalització vertical i horitzontal i la presència de vianants.

Durant el curs passat, l’equip d’educació viària de la Guàrdia Urbana va realitzar 563 sessions formatives, en les quals van participar 16.520 alumnes d’educació primària i secundària d’una quarantena d’escoles i instituts de la ciutat.

El passat mes d’octubre, la Guàrdia Urbana de L’Hospitalet va rebre un dels Premis Nacionals de Seguretat Viària, en la seva setena edició, en el marc de la 3a Convenció Nacional de Seguretat Viària de les Policies Locals que es va celebrar a Madrid. Els premis, d’àmbit estatal, estan organitzats per la Fundació per a la Seguretat Viària (FESVIAL), en col•laboració amb la Unió Nacional de Caps i Directius de Policia Local (UNIJEPOL).

La distinció atorgada a L’Hospitalet premia les bones pràctiques de l’equip d’educació viària de la Guàrdia Urbana, que cada any imparteix formació en aquest àmbit als centres educatius de la ciutat. Les sessions s’adapten a l’edat de l’alumnat, que va dels 3 als 17 anys, amb programes específics per a cada etapa educativa. L’objectiu és fomentar entre infants i joves l’educació viària, la prevenció d’accidents de trànsit, la identificació dels riscos com a vianants i passatgers, l’ús responsable de la bicicleta i conscienciar sobre el perill de l’alcohol i altres substàncies en la conducció, entre altres aspectes relacionats amb la mobilitat i la seguretat.

A més dels serveis ordinaris als centres educatius, la Guàrdia Urbana impulsa també un seguit d’activitats de caràcter extraordinari que es fan durant el curs escolar, com ara accions teatrals de conscienciació sobre mobilitat segura a l’Auditori Barradas i el Teatre Joventut, un concurs de dibuix, el parc infantil de trànsit, visites guiades a les dependències de la Guàrdia Urbana i un espai de seguretat viària a les Festes de Primavera.