14/11/2019
Àngels Ribé exposa al Centre d’Art Tecla Sala “Sota l’Ossa Major”
La mostra és un recorregut no cronològic per l’obra de l’artista amb peces que abasten més de 50 anys de dedicació a l’art   Àngels Ribé ha rebut recentment el Premi Nacional d’Arts Plàstiques 2019
Àngels Ribé inaugura exposició al Centre d’Art Tecla Sala poques setmanes després de rebre el Premi Nacional d’Arts Plàstiques 2019. A “Sota l’Ossa Major” es proposa un recorregut per la pràctica artística de Ribé, una obra que incideix en la connexió emocional amb la natura. David Armengol és el comissari d’una mostra que es podrà visitar fins al 17 de maig de 2020.

L’exposició convida a fer un recorregut no cronològic per l’obra de l’artista, tot establint vincles discursius i intuïtius entre peces que abasten  més de 50 anys de dedicació a l’art. La posada en escena permet endinsar-nos en el pensament d’Àngels Ribé i ens interpel•la sobre les nostres relacions amb el paisatge, prenent com a punt de partida la novel•la autobiogràfica L’enamorat de l’Ossa Major de l’escriptor polonès Sergiusz Piasecki, que diu que tots som cossos que caminem en la foscor.

A la mostra conviuen noves produccions i obra inèdita amb treballs històrics que posen de manifest l’evolució de l’artista. Es recuperen escultures de gran format —Landscape (1983), L’altra riba (1997) o El jardí (1997)— que es fusionen amb treballs fotogràfics recents —Around the Garden (2017), Waterfall (2014)— i amb peces noves com la sèrie fotogràfica My Mountains (2019). L’exposició assaja encreuaments de peces audiovisuals de curta durada d’èpoques molt allunyades en el temps i la incorporació d’escultures de llum.

La trajectòria d’Àngels Ribé (Barcelona, 1943) es va iniciar als anys 60 amb accions, instal•lacions i performances on el cos i l’espai eren els protagonistes. Als 70 l’artista es trasllada a Chicago i a Nova York, on exposa al costat d’artistes com Vito Acconci, Laurie Anderson, John Baldessari, Hans Haacke, Gordon Matta-Clark, Lawrence Weiner, Hanna Wilke, Martha Wilson o Krzysztof Wodiczko, entre d’altres. Als anys 80, Ribé torna a Barcelona, on reprèn el treball escultòric al qual s’incorporen neons i ferro. En els darrers vint anys, Àngels Ribé ha seguit treballant amb les mateixes temàtiques, desenvolupant un cos d'obra que s'expandeix fins al present sempre des d'aquesta comunió amb el paisatge i la natura.

Produïda pel Centre d’Art Tecla Sala, l’exposició reuneix obres procedents de les col•leccions del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofía de Madrid, el Museu d’Art Contemporani de Barcelona, la Fundació Vila Casas i noves produccions.

La mostra, que s’ha inaugurat avui, a l’espai 2, ha comptat amb la presència del tinent d’alcaldia d’Innovació i Cultura, David Quirós, l'artista Àgels Ribé, i el comissari de la mostra, David Armengol.