13/08/2019
Comencen les obres de l’ascensor que millorarà l’accessibilitat al parc de Can Buxeres
Comunicarà la part baixa del carrer de la Riera del Canyet amb l’esplanada del carrer de l’Aviació
Han començat els treballs previs per a la col•locació de l’ascensor que millorarà l’accessibilitat al parc de Can Buxeres des de la banda inferior del barri de Sanfeliu. L’elevador, una demanda veïnal, s’instal•larà a la part baixa del carrer de la Riera del Canyet (abans carrer de Miquel Peiró i Victorí) i comunicarà amb l’esplanada que dona accés al carrer de l’Aviació.

Aquest tram, amb un fort pendent de nou metres, està actualment connectat per una escala de cinc trams i 60 esglaons i una altra, més a l’interior del parc, de quatre trams i 48 esglaons, fet que dificulta l’accessibilitat a la zona des de la banda inferior del barri de Sanfeliu, especialment a les persones amb mobilitat reduïda.

L’ascensor, amb cabina panoràmica i capacitat per a 11 persones, farà un recorregut de 9,30 metres i tindrà dues parades. La caixa contenidora serà vidrada i estarà equipada amb una làmina de protecció contra actes vandàlics.

La cabina estarà dotada amb il•luminació de tecnologia led, portes automàtiques d’obertura central, alarma i càmeres de seguretat, mecanisme de rescat automàtic i polsadors electromecànics que incorporen el sistema braille. També hi haurà, davant de les portes d’accés, senyalització de l’ascensor per a les persones invidents, amb franges de paviment tàctil a terra.

Entre altres actuacions, el projecte també preveu la construcció d’una passarel•la per a vianants de 16,40 metres de longitud i un voladís de 3 metres, que comunicarà la parada superior de l’elevador amb el carrer de l’Aviació; la col•locació d’una barana al primer tram de les escales existents sobre el carrer de la Riera del Canyet i el reforç de l’enllumenat del parc als voltants de l’estructura de l’ascensor.

El projecte d’instal•lació del nou elevador d’accés al parc de Can Buxeres té un àmbit d’actuació de 344 metres quadrats, un pressupost d’adjudicació de 319.359 euros i un termini d’execució dels treballs de sis mesos.