16/09/2019
2.500 alumnes participen en el Programa d’auxiliars de conversa d’anglès
Els auxiliars de conversa nadius reforcen les habilitats orals de l’alumnat dins l’horari lectiu
El Programa d’auxiliars de conversa d’anglès arrenca aquest curs amb 2.500 alumnes participants, de 29 centres públics i concertats de la ciutat repartits en 86 grups. Aquest programa posa a disposició dels centres educatius de secundària auxiliars de conversa nadius que, amb coordinació amb el departament d’anglès de cada centre, reforcen les habilitats orals de l’alumnat dins l’horari lectiu. Es preveuen també activitats de reforç gratuïtes en horari extraescolar i en petits grups per als alumnes amb necessitats educatives específiques que ho necessitin.

Es tracta d’una iniciativa pionera de l’Ajuntament de L’Hospitalet, que el finança i desenvolupa, en col•laboració amb el Departament d’Educació de la Generalitat. Amb la incorporació aquest curs de l’Institut Eugeni d’Ors, el programa compta amb la participació de tots els centres públics de secundària de la ciutat, un total de catorze.

L’alcaldessa, Núria Marín, i el tinent d’alcaldia d’Educació, Jaume Graells, han donat aquest matí la benvinguda a la ciutat als catorze professors nadius, la majoria de nacionalitat anglesa i irlandesa, que impartiran les classes aquest curs. L’alcaldessa ha destacat que “aquesta iniciativa ofereix als estudiants l’oportunitat d’accedir a uns coneixements que d’altre manera no tindrien”. A l’acte, també ha assistit, Josep Maria Ferran, inspector en cap de la Generalitat, qui ha agraït l’esforç de l’Ajuntament en desenvolupar aquest programa pioner.

Del total d’alumnat que participa en el programa, uns 500 són alumnes de 1r a 3r d’ESO dels instituts Jaume Botey, Rubió i Ors i Pedraforca, que participen, per tercer curs consecutiu, d’una experiència pilot per implementar aquest programa a tota l’ESO.

Cada curs, el Programa d’auxiliars de conversa en anglès es tanca el mes de maig amb l’activitat Acting Together, una trobada de tots els participants en la qual es presenten petites accions teatrals, vídeos o exposicions orals en llengua anglesa, com a eina d’aprenentatge i d’immersió, que aquest any tindrà lloc al Centre Cultural Barradas.

El programa s’emmarca en un dels objectius estratègics de l’Ajuntament, que és garantir els drets bàsics de les persones i els serveis municipals com a instruments d’equitat i cohesió social. I concretament en l’àmbit educatiu, desenvolupar accions encaminades a millorar les competències, la capacitació i les oportunitats d’èxit dels estudiants complementant els seus ensenyaments bàsics per tal d’avançar vers una societat del coneixement.

El Programa d’auxiliars de conversa d’anglès està molt ben valorat per part dels centres educatius que hi participen i també per part del Departament d’Educació.
El programa està complint els objectius que es van fixar en un inici, com ara la construcció d’una xarxa d’intercanvi que recull les bones pràctiques dels centres educatius i dels diferents equipaments municipals. D’altra banda, aquesta iniciativa dona resposta a les demandes del mercat laboral, especialment en els àmbits econòmics emergents a la ciutat —com són hoteleria, restauració, sanitat i empreses innovadores— on el coneixement de l’anglès és fonamental.