14/09/2018
Comencen les obres del nou Casal de Gent Gran de Bellvitge
Aquest estiu també han començat les obres del nou edifici del Casal de Gent Gran de Can Serra, en un solar del carrer de la Carpa

El barri de Bellvitge comptarà l’any que ve amb un nou casal de gent gran, que s’aixecarà en un solar de 990 metres quadrats al carrer de França, núm. 90, i on es traslladaran les actuals dependències del casal ubicat al carrer de l’Ermita de Bellvitge, núm. 40. Les obres de l’edifici de nova construcció han començat aquest estiu.

El futur equipament serà un edifici de dues plantes, amb 1.614 metres quadrats de superfície i accés des del passeig de Bellvitge. A la planta baixa s’ubicaran les zones d’administració i de serveis, amb sala d’estar, menjador, bar, cuina, perruqueria i espai de lectura, i a la planta primera se situaran les aules, els tallers i les sales polivalents i de jocs. Els tancaments de separació entre les sales seran mòbils i permetran unificar els espais per poder utilitzar una gran sala polivalent.

L’equipament tindrà ascensor i accessos adaptats, plaques solars, aprofitament de la llum natural, aïllament tèrmic i altres mesures d’estalvi energètic.

El solar del carrer de França on s’aixecarà l’edifici és de forma rectangular, de 45x22 metres; s’utilitzava fins ara com a espai públic, i està envoltat d’un parc, un aparcament subterrani, un vial de servei i el passeig de Bellvitge. Les obres inclouen la urbanització total del terreny.

El projecte de construcció del nou Casal de Gent Gran de Bellvitge té un pressupost d’adjudicació de 2,4 milions d’euros, amb un termini d’execució d’obres previst de 14 mesos. L’actual seu del Casal de Gent Gran de l’Ermita acollirà en un futur l’Espai Jove de Bellvitge.

Nou Casal de Gent Gran de Can Serra

Aquest estiu han començat també les obres del nou edifici del Casal de Gent Gran de Can Serra, amb un pressupost d’adjudicació de 2 milions d’euros. L’equipament que substituirà les actuals dependències de l’entitat, ubicades a l’avinguda de Can Serra, s’aixecarà en un solar de 375 metres quadrats al carrer de la Carpa, entre els carrers de Castellbò i d’Andorra. Les obres tenen un termini d’execució previst de 15 mesos.

Per salvar el pendent pronunciat del terreny, el nou equipament estarà format per dos cossos, de tres i quatre plantes, amb entrades pels carrers de Castellbò i d’Andorra i units per un pati interior d’illa, amb una superfície total de 1.200 metres quadrats.

Entre altres serveis, el nou Casal de Gent Gran de Can Serra estarà dotat amb una gran sala d’ús múltiple de 181 metres quadrats per fer-hi balls i desenvolupar-hi actes de l’entitat i del barri, menjador, bar, sala de jocs, perruqueria i sales polivalents per a activitats com gimnàstica i tallers d’informàtica i manualitats.

El projecte preveu la instal•lació d’ascensor, accessos adaptats a tot l’equipament, aprofitament de la llum solar, ventilació natural, aïllament tèrmic, plaques fotovoltaiques i diverses mesures d’estalvi energètic i de consum.

A principi d’aquest any, ja va entrar en funcionament al barri del Centre el nou Casal de Gent Gran de Ca n’Arús, ubicat a l’Equipament Municipal Carrilet, que acull també l’Espai Jove de Ca n’Arús.