05/12/2019
Acte de reconeixement als  Voluntaris de L’Hospitalet
Ahir al vespre es va fer l’acte anual de reconeixement a la seva feina desinteressada Actualment hi ha unes 175 persones que participen en diferents activitats
El Centre Cultural Tecla Sala va acollir ahir vespre l’acte anual de reconeixement als Voluntaris de L’Hospitalet. L’acte comptà amb l’assistència de l’alcaldessa, Núria Marín, i de la regidora de Joventut, Laura García.

Com cada any, l’acte es fa en les dates pròximes al Dia Internacional del Voluntariat, que es commemora cada 5 de desembre. El col•lectiu l’integren unes 175 persones de la ciutat que al llarg de l’any participen en diferents activitats.

Ahir es van atorgar 21 reconeixements: tres premis especials (Cor de bronze, Cor d’argent i Cor d’or) als voluntaris que han destacat per la seva feina al llarg de l’any, disset mencions especials i un reconeixement pel projecte “Horts ecosocials” a l’Assemblea Local de la Creu Roja al parc de Can Buxeres, en l’apartat que destaca la feina d’una entitat de la ciutat.

Els Voluntaris de L’Hospitalet realitzen, majoritàriament, tasques socials centrades en atenció als col•lectius de gent gran, discapacitats i infants. A més, col•laboren amb entitats sense ànim de lucre i en esdeveniments culturals i esportius que congreguen un gran nombre de persones.

El programa Voluntaris de L’Hospitalet, gestionat per la Regidoria de Joventut, compta amb un grup de 175 voluntaris actius que realitzen tasques socials dins els àmbits de la gent gran, discapacitat i civisme. Cada any, Voluntaris de L’Hospitalet realitza unes 6.000 actuacions en els àmbits de la gent gran, discapacitat, salut mental i malalts crònics, infants i actes de ciutat. L’Oficina del Voluntariat dona resposta a les peticions de Serveis Socials, àrees bàsiques de salut i entitats sense ànim de lucre. Entre d’altres, els voluntaris fan visites a domicili per acompanyar gent gran que viu sola i els hi ajuden a realitzar gestions que no poden fer sense ajut.

Aquest any s’ha consolidat el projecte “Portant somriures”, mitjançant el qual un grup de joves participants en aquest programa municipal desenvoluparà activitats d’animació en residències de la gent gran de la ciutat. Aquest grup de voluntaris i voluntàries visiten periòdicament residències assistides i pisos tutelats per a la gent gran de la ciutat i realitzen sessions de música i/o teatre i altres activitats d’animació.

El col•lectiu es va crear per recollir l’interès dels ciutadans hospitalencs que van participar com a voluntaris als Jocs Olímpics de 1992 i l’any passat va commemorar el seu 25è aniversari. L’Hospitalet va ser la ciutat que, proporcionalment al nombre d’habitants, més voluntaris va aportar als Jocs del 92.

L’Oficina del Voluntariat —que es troba a la carretera de Santa Eulàlia, 101— obre de dilluns a dijous, de 12.30 a 20 hores, i els dimarts, dimecres i divendres, de 9 a 15 hores.