25/04/2019
“Ceci n’est pas una cariàtide”, una nova proposta expositiva per reinterpretar obres antigues des d’una visió contemporània
Artistes internacionals participen en l’exposició organitzada conjuntament pel Museu i pel TPK Es podrà visitar a l’Harmonia fins al 30 de juny
El Museu de L’Hospitalet i TPK, Art i Pensament Contemporani presenten una nova exposició de la proposta “Ceci n’est pas” en la qual un seguit d’artistes interpreten les peces del fons del Museu. En aquesta ocasió se sotmet a examen una cariàtide del segle XVI.

Tant la figura de la cariàtide, provinent de la mitologia grega, com la procedència dels artistes convidats es relacionen amb el cicle “El rapte d’Europa”, idea que centra aquest any els projectes expositius del TPK.

Aquesta relació aprofundeix en un dels conceptes bàsics del treball del TPK des dels seus inicis: la contribució al desenvolupament d’una idea d’Europa com a espai comú on la cultura és l’eina que, des de la diversitat, permet a les persones relacionar-se i assumir l’altre.

En l’exposició “Ceci n’est pas una cariàtide” presenten treballs artistes de França —Elisabeth Krotoff, Bernard Fabvre, Denis XXII, Marie-Françoise Prost-Manillier, Frédérique Fleury—, Alemanya —Claus Dieter Gessler—, Lituània —Aušra Andziulyte, Židrija Janušaite, Arvydas Žalpys—, Catalunya —Xaro Castillo, Agustín Fructuoso, Francesc Lanuza, Antonio Calderón “Willy”—, i Andalusia  —Francisco Lira.

Aquesta és la cinquena mostra del cicle “Mirades contemporànies envers la col•lecció del Museu de L’Hospitalet”, una iniciativa conjunta del Museu i del TPK que permeten reinterpretar obres antigues per part d’artistes contemporanis i contribueix a relacionar el passat i el present a partir d’obres que conformen el fons artístic de L’Hospitalet.

La cariàtide sobre la qual s’han inspirat els artistes forma part del fons del Museu de L’Hospitalet procedent del temple parroquial de Santa Eulàlia de Mèrida. La peça es va poder veure recentment en l’exposició “Cadàvers exquisits. Col•leccions en diàleg”, presentada com un joc d’intercanvi entre les col•leccions del Museu de Sant Boi i el Museu de L’Hospitalet.

L’exposició es pot visitar del 25 d’abril al 30 de juny a l’Harmonia.