16/09/2020 11:55:00
Exposicions, conferències i accions artístiques dins el Barcelona Gallery Weekend
Del 17 al 20 de setembre a galeries, centres d’art i estudis d’artistes de la ciutat

L’Hospitalet participa en una nova edició del Barcelona Gallery Weekend. Del 17 al 20 de setembre, un llarg cap de setmana ple d’exposicions, conferències i accions artístiques amb la participació de centres d’art, galeries i col·lectius d’artistes. També s’han programat visites guiades i tallers oberts per acostar l’art contemporani a la ciutadania i descobrir la vitalitat artística del Districte Cultural de L’Hospitalet.
El Centre d’Art Tecla Sala; la Fundació Arranz-Bravo; les galeries Nogueras Blanchard, Ana Mas i etHALL; l’espai Subsol del Centre Cultural Bellvitge; TPK. Artistes i col·lectius instal·lats en el Districte Cultural s’han sumat a la convocatòria com Dràcul·la, Fase i Trama 34 amb exposicions als seus estudis, instal·lacions i tallers oberts.
Davant la situació sanitària, el festival ha incrementat la presència virtual amb més continguts al web www.barcelonagalleryweekend.com/, com ara vídeos de presentació de galeristes i artistes, i de la col·laboració amb plataformes online especialitzades en art en l’àmbit internacional com Artsy, Kooness i Artland.
Barcelona Gallery Weekend presentarà també BGW (A)Live, visites guiades virtuals a les exposicions allotjades en el seu web. Set galeristes al dia (del 17 al 20 de setembre), obriran les portes de 10 a 20 h també al públic virtual per donar a conèixer les mostres.
Sants-L’Hospitalet és una de les rutes organitzades a les galeries que hi participen. El dia 19 a partir de les 17 hores es farà un recorregut per les galeries Carles Taché i Alalimón, de Barcelona, i etHall, Ana Mas Projects i Nogueras Blanchard, de L’Hospitalet.
Una novetat del programa és el Sorteig Artévete, ideat amb la finalitat d'acostar el públic a les galeries, involucrar-lo en les exposicions, fomentar la interacció amb els i les galeristes i plantejar l’adquisició d'obres. El sorteig es durà a terme a través de la plataforma Instagram. A partir del 26 de setembre es farà un sorteig aleatori entre els participants: els tres perfils guanyadors rebran un val cadascun per valor de 2.000 euros que seran canviables com a descompte en l'adquisició d'obres d'art en les 28 galeries de Barcelona Gallery Weekend abans del 31 de desembre.

Exposicions a L’Hospitalet
El Centre d’Art Tecla Sala participa amb l’exposició “Carlos Saura, fotògraf. Una vida rere la càmera”, més d’un centenar de fotografies en blanc i negre, fotografies pintades, quaderns personals, llibres de fotografia sobre l’artista i material audiovisual. Un material que posa de manifest la passió del cineasta per la fotografia per reflectir el seu univers personal i professional. Una exposició comissariada pel fotògraf Chema Conesa.
L’artista Joan Pallé presenta a la Fundació Arranz-Bravo  l’exposició “Negativeland 2”, la segona part d’un projecte que suposa una reflexió plàstica sobre la idea de la negativitat i l’exploració dels efectes d’aquest concepte en l’espai urbà. L’exposició s’articula al voltant d’escultures i dibuixos d’autobusos, furgonetes i cossos en flames, encesos durant diferents aldarulls i conflictes urbans. Pallé també està interessat pels fenòmens de violència contra les estructures de comunicació que ocupen l’espai públic, amb les antenes de comunicació 5G. Precisament, una d’aquestes antenes és la peça principal de la mostra, instal·lada en el pati de la Fundació. Comissariada per Albert Mercadé.
“The skin has gone. It’s all nerve” és la proposta de la Galeria Nogueras Blanchard per al BGW, la primera exposició de Beatrice Gibson. El títol és un fragment de la descripció física que fa l’artista del seu cos en estat d’alerta. Comissariada per Anna Manubens.
A la galeria Ana Mas Projects, Miguel Marina presenta un projecte molt personal, basat en una història familiar que li ha acompanyat durant molts anys. Les obres que conformen la mostra s’endinsen en el paisatge de Las Alpujarras (Granada) des del relat, els records i la imaginació. Els dibuixos, els papers i les instal·lacions són excuses per a les inquietuds formals de l’artista.
Eulàlia Rovira manté una mirada zenital a “Esmorteir l’esmorteït”, des de la galeria etHall l’artista ens vol demostrar que aquesta mirada és la més poderosa, perquè des de dalt es controlen les terres, tot i que mantenim els peus a terra com a signe d’estabilitat i seny.
Amb “Límits” Victoria Hertel i Albert Espona exploren la frontera entre el món immaterial i el món material. L’exposició, instal·lada a l’espai Subsol del Centre Cultural Bellvitge, combina obres realitzades amb diferents mitjans tecnològics, vídeo projecció, escultures impreses en 3D i art digital en caixes de llum led.
“Tan poca luz para tanta tiniebla” és la proposta del col·lectiu Viaje Imaginario instal·lada al TPK. Finitud, final, canvi, mutació, recomençament, són les idees al voltant de la mort presents en l’últim projecte del col·lectiu de fotògrafs.