03/12/2019
Aigües de Barcelona presenta el llibre "Memòries de L'Hospitalet"
El Teatre Joventut ha acollit la presentació del llibre “Memòries de L’Hospitalet", editat per Aigües de Barcelona que recull una nova mirada sobre la història de la ciutat mitjançant la memòria de la seva gent. A l'acte van assistir l'alcaldessa, Núria Marín, i el president d’Aigües de Barcelona, Ignacio Escudero.

L'acte ha començat amb una benvinguda a càrrec de la directora de Zona Llobregat Nord d’Aigües de Barcelona, Marta Salamero. A continuació el conductor, Xavi Abad, ha entrevistat a 3 padrins i a 3 testimonis que han participat al llibre: Amparo Moreno, actriu; Felipe Campos, director general de l’Associació Educativa Itaca; Domingo Garrido, propietari del bar Mingo i president dels paradistes interiors del Mercat Santa Eulàlia; Dolores Ruiz, presidenta de la Creu Roja de L’Hospitalet; Juan Carrillo, president del Grup de Festes Can Serra i Albert Bello, músic, gestor cultural i oordinador del departament de jazz manouche de l'EMMCA.

També han pres la paraula el director d’Aigües de Barcelona. Ignacio Escudero, i l'alcaldessa de L'Hospitalet, Núria Marín. L'alcaldessa ha agraït a Aigües de Barcelona aquesta iniciativa  "perquè la història de L’H, la història dels nostres barris, és sobre tot la història de les persones que hi viuen i que hi treballen.És sobre tot un gran recull, un gran collage de petites històries humanes, d’històries íntimes, d’històries socials que ens han portat fins aquí, fins L’Hospitalet que avui coneixem", ha explicat.

El llibre, que forma part de la col·lecció Memòries de l’àrea metropolitana de Barcelona, ha comptat amb la col·laboració d'Enric Calpena i Lluís Permanyer i  per a la seva realització s’han dut a terme més de 500 entrevistes a veïns i veïnes. A cadascun dels sis districtes, hi ha un personatge que fa de padrí i diferents testimonis. Els padrins són: Amparo Moreno (Districte I), Felipe Campos (Districte II), Ferran Adrià (Districte III), Raül Alcaraz (Districte IV), Agus Gómez (Districte V) i Dani Flaco (Districte VI).

Aigües de Barcelona també ha impulsar la realització d’un mural al barri Centre que representa unes filadores d'una fàbrica tèxtil en record del passat industrial tèxtil de la ciutat.