Ajuntament de L'Hospitalet

20/03/2019

El pont de la Vanguard es transforma amb una instal·lació artística

Els murs del pont han fet de paper fotogràfic
Veure imatge de  El pont de la Vanguard es transforma amb una instal·lació artística  (nova finestra)
En el marc dels actes commemoratius dels 40 anys d’ajuntaments democràtics, el pròxim 20 de març es presenta La pell de L’Hospitalet, la instal•lació artística que en les darreres setmanes s’ha fet al pont de la Vanguard. Es tracta d’un projecte col·laboratiu en el qual han participat el fotoperiodista Manu Brabo, l’artista de grafisme pictòric Mina Hamada i alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Jaume Botey. El projecte s’ha desenvolupat en el marc del Districte Cultural.

Per a la realització del mural, s’han barrejat tècniques de fotografia i grafisme d’una manera innovadora. Els murs del pont han fet de paper fotogràfic per combinar les fotografies de Manu Brabo i els grafits de Mina Hamada.

La intervenció està comissariada per AddDocumenta, gestora de projectes documentals amb seu a la ciutat, i Juan Llano, curador i crític independent. L’elaboració del mural s’ha concebut com un procés de consulta i diàleg entre artistes, alumnat, veïnat i altres agents que hi intervenen per construir un híbrid entre el món de l’art i l’organització comunitària.

Per recordar els 40 anys d’ajuntaments democràtics, als alumnes de l’Institut Jaume Botey se’ls va demanar què els agradava de la ciutat i que en fessin fotografies. Aquest material s’ha incorporat a la instal•lació. També van participar en els tallers impartits per Manu Brabo, Mina Hamanda, Juan Llano i Eduardo Matas sobre els principis del fotoperiodisme i la interpretació artística. També es va abordar el paper que tenen els actors que participen en la intervenció artística —productors, comissaris, artistes, públic i comunitat.