Ajuntament de L'Hospitalet

10/07/2018
L’Ajuntament de L’Hospitalet fa un pas més en la seva aposta per la mobilitat sostenible

La Guàrdia Urbana renova la seva flota de vehicles amb 16 motos elèctriques

El total del parc mòbil es renovarà de manera esglaonada
Veure imatge de  La Guàrdia Urbana renova la seva flota de vehicles amb 16 motos elèctriques (nova finestra)
La Guàrdia Urbana de L’Hospitalet incorpora al seu parc mòbil 16 motocicletes escúters elèctriques, que substituiran el mateix nombre d’escúters de gasolina, i que s’utilitzaran per a tasques de patrullatge.

Amb aquesta renovació, l’Ajuntament de L’Hospitalet fa un pas més en la seva aposta per la mobilitat sostenible. A part de la reducció en les emissions de gasos contaminats i de soroll, l’ús d’aquests nous vehicles comportarà també un estalvi apreciable de combustible en el parc mòbil de la policia local.

Les prestacions de les noves motocicletes —amb una autonomia de 160 quilòmetres i una acceleració de 0 a 50 km/h en 2,7 segons— les fa molt adequades per al servei policial. La recàrrega de la bateria es completa en un temps màxim d’entre 2 hores i quinze minuts i 3 hores.

Aquest és el primer pas en la renovació del parc mòbil de la Guàrdia Urbana. A més de les 16 motocicletes elèctriques, d’aquí a final d’any, s’hauran renovat 30 vehicles patrulla més, dels quals 21 seran de motorització híbrida gasolina-elèctrica. En els propers anys se seguirà substituint els vehicles amb motor de gasolina o gasoil per vehicles elèctrics o híbrids.

L’objectiu és substituir de manera progressiva la flota de motos de benzina de la policia local per vehicles elèctrics, per fer més sostenible la mobilitat dels agents i contribuir a la millora mediambiental. La iniciativa s’inscriu en el marc del Pla de mobilitat urbana de L’Hospitalet (PMU) i del Pla d’acció per a la millora de la qualitat de l’aire de L’Hospitalet, documents que —amb l’horitzó del 2020— recullen un seguit d’accions per tal d’avançar cap a una mobilitat sostenible i una millora de la qualitat de l’aire que respirem. En definitiva, que ens permeti avançar cap a una ciutat més eficient, amb menys emissions i que compti amb una millor qualitat de vida per a tothom.