12/11/2018
L’Hospitalet, present a l’SCEWC amb We LHove 360º, una gran cúpula on es recrearan els projectes de ciutat
L’Smart City Expo World Congress arrenca demà al recinte firal Granvia L’H La cúpula també acollirà xerrades sobre experiències smart que es duen a terme a L’H
La ciutat de L’Hospitalet serà present, un any més, a l’Smart City Expo World Congress (SCEWC), principal certamen internacional dedicat a les ciutats intel•ligents, que se celebra al recinte firal Granvia L’Hospitalet del 13 al 15 de novembre.

L’Ajuntament instal•larà aquest any una gran cúpula, de 12 per 10 metres que, sota el lema “We LHove 360º. Gaudeix, viu i enamora’t de la ciutat”, convidarà els congressistes a descobrir els projectes actuals i de futur a la ciutat, gràcies a la narrativa en 360º, un nou format de comunicació que permet fusionar un entorn immersiu real amb recreacions  futuristes.

Aquesta producció —realitzada per l’empresa Eyesberg Studio— fa un repàs als projectes més emblemàtics per a L’Hospitalet tant actuals com de futur, com són el soterrament de les vies del tren i de la Granvia fins al riu Llobregat; el treball als barris; la consolidació del Districte Cultural, i l’aposta municipal per la convivència i per l’educació com a garanties de futur. Les projeccions tindran lloc cada 20 minuts i permetran als visitants conèixer millor i “enamorar-se” de L’Hospitalet.

La cúpula We LHove 360º serà també l’escenari per a la presentació de diferents experiències smart que es desenvolupen a L’Hospitalet. Així, dimarts, 13 de novembre, a les 13 hores, Rosa Delia García, gerent de desenvolupament de negocis de l’star up amb seu a L’Hospitalet SadakoTech, pronunciarà la conferència “Artificial Intelligence for Waste Treatment and Recycling”, i dimecres, dia 14, hi haurà tres presentacions: “Smart Bike Share: MobikeMovement”, a càrrec d’Hunab Moreno, CEO de Mobike España, a les 10.30 hores; “Narrativas 360º, un nuevo formato de comunicación”, a càrrec de Jose Vaaliña, fundador d’Eyesberg Studio, a les 13 hores, i “A Love Story Between Data and People”, amb Pau Garcia, fundador de Domestic Data Streamer (16.30 hores).

Un cop finalitzat el congrés, l’Ajuntament traslladarà la cúpula We LHove 360º al parc de la Marquesa els dies 17, 18 i 19 de novembre, perquè tothom que ho desitgi pugui viure l’experiència en primera persona. A més, durant el cap de setmana serà oberta al públic general, mentre que dilluns, dia 19, s’organitzaran visites amb escoles i grups.

Reunió de la Junta Directiva i l’Assemblea General de la RECI al CCM Tecla Sala

Coincidint amb la celebració de l’SCEWC, tindran lloc dijous, 15 de novembre, al Centre Cultural Metropolità Tecla Sala les reunions de la Junta Directiva i de l’Assemblea General Ordinària de la Xarxa Espanyola de Ciutats Intel•ligents (RECI). L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, presideix des de 2016 aquesta xarxa de ciutats smart. A més, al vestíbul del CCM Tecla Sala tothom que ho desitgi pot visitar la maqueta LHInteractiva.

Aquesta edició de l’Smart City Expo World Congress espera rebre més de 20.000 visitants professionals procedents de 700 ciutats i 120 països, 844 expositors i 400 ponents de prestigi internacional.