03/12/2018
Finalitza la remodelació del carrer de l’Enginyer Moncunill, entre Miraflors i Torrent Gornal
L’execució del projecte ha servit per endreçar aquesta artèria del barri de la Florida, amb l’eixamplament de les voreres i la reordenació de la zona d’aparcament
Les obres de remodelació del carrer de l’Enginyer Moncunill, que ja han finalitzat, han servit per endreçar aquesta artèria del barri de la Florida al tram comprès entre les avingudes de Miraflors i del Torrent Gornal. Els treballs han inclòs l’eixamplament de les voreres, amb criteris d’accessibilitat, i la reordenació de la zona d’aparcament.

L’alcaldessa, Núria Marín —acompanyada pel tinent d’alcaldia d’Espai Públic, Habitatge, Urbanisme i Sostenibilitat, José Castro, i per la regidora del districte, Rocío Ramírez— ha visitat aquest matí la zona i ha explicat que aquesta actuació és  “un exemple de les millores que estem realitzant als barris per tenir espais més agradables i millorar la mobilitat dels veïns i de les veïnes”. “Un carrer més ample, més ordenat  i millor il•luminat també beneficia el comerç”, ha afegit.

El projecte de reforma urbanística del carrer de l’Enginyer Moncunill s’ha executat per fases en els darrers vuit mesos, amb un pressupost d’adjudicació de 567.637 euros.

Les obres han afectat una superfície de 5.600 m2 al llarg de 350 metres de longitud i han servit, seguint els criteris del Pla de mobilitat urbana sostenible de L’Hospitalet, per eixamplar les voreres, fins a 4 metres; mantenir un carril de circulació, de 3,5 metres d’amplada, i dos d’aparcament en línia, de 2 metres cadascun, un dels quals ha substituït l’estacionament en semibateria que operava en una banda de bona part del carrer.

Els treballs també han fet possible la renovació de l’arbrat —els nous arbres es plantaran la propera setmana—, amb exemplars nous en les dues voreres, i de l’enllumenat, amb una trentena de punts de llum en columnes i el soterrament de les línies elèctriques aèries.

El projecte ha inclòs la instal•lació d’embornals sifònics —que eviten les males olors—, la col•locació de bancs, papereres i fites, nova pavimentació i senyalització viària, l’eliminació dels símbols franquistes de les façanes i la pròxima substitució de les plaques del nomenclàtor.

Amb l’actuació entre les avingudes de Miraflors i del Torrent Gornal s’ha completat la reforma urbanística del carrer de l’Enginyer Moncunill, que ja havia estat objecte d’una remodelació al tram comprès entre les avingudes de Miraflors i del Masnou, amb la renovació del paviment i de les voreres.